[DUTCH] Burberry: Facebook Fans Only

Voor het eerst in jaren heeft Burberry er in 2011 voor gekozen om meer dan de helft van het marketingbudget (60 procent) te besteden aan online. Drie keer meer dan de gemiddelde marktstandaard. Waar voorheen het overgrote deel van het budget naar traditionele media ging, lijken de rollen nu omgekeerd en staat social media centraal in de marketingcommunicatiemix.

Burberry, nummer 7 in de top 10 van grootste fashion merken op Facebook, gebruikte als (een van de) eerste modemerken Facebook als kern van een campagne. Vanuit YouTube, Twitter, Linkedin en andere social media kanalen werd in alle communicatie verwezen naar Facebook.

Burberry Facebook Cover

Lees meer: http://www.iizt.com/project/nederlands-iizt-voor-emerce/

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: